„През последните години страната ни все по-често е споменавана като една от добрите дестинации за голф туризъм в Европа и имаме потенциал за развитие в тази посока“ - това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на срещата си с Българската голф асоциация.

Своя оптимизъм вицепремиерът обоснова с това, че този вид туристически продукт е за платежоспособни туристи и може да се съчетава със ски, морски ваканции, бизнес мероприятия, балнео и СПА. Има възможност да се правят туристически пакети, включващи вино- и гурме обиколки, събития и посещения на културно-исторически паметници и природни забележителности. Също така перспективен сегмент представляват и услугите в тази област, насочени към децата - детски лагери, турнири и уроци по голф.

От думите на министър Николова стана ясно, че в България голф курортите се посещават от туристи от Русия, Великобритания, Ирландия, Украйна, Македония и Румъния, а близостта им до морския бряг и планината ги превръща в още по-търсени дестинации. Тя коментира също, че голям интерес към голф туризма у нас е бил проявен и по време на работното ѝ посещение в Кралство Саудитска Арабия.

От своя страна представителите на Българската голф асоциация заявиха необходимостта от цялостна стратегия за развитие на голф туризма в България. Според тях румънският пазар е много важен и е нужна специална рекламна кампания, която да промотира голф туризма в северната ни съседка. Освен това изтъкнаха, че туристи от скандинавските държави и Германия също идват да играят голф у нас и в тази връзка е важно участието на България в местните туристически изложения.

 

Във връзка с това министър Николова уведоми, че е изработен специален рекламен клип, който ще бъде популяризиран в социалните мрежи, тъй като голф туризмът е в класацията на една от най-бързо развиващите се пазарни ниши.