Министерството на туризма участва в международното туристическо изложение International French Travel Market /IFTM TOP RESA/ в Париж, Франция, което се провежда в периода от 5 до 8 октомври.

На изложението страната ни се представя с щанд от 44 кв. м, като участие съвместно с Министерство на туризма имат и две туристически фирми.

Изложението се провежда за първи път от 2019 г., след прекъсване заради пандемията.

През 2021 г. участват дестинации като Италия, Испания, Португалия, Гърция, Ирландия и др.

Франция е един от важните пазари за туристическия сектор у нас, а данните показват, че от началото на 2021 г. до 10 септември в местата за настаняване в България са пренощували около 40 хил. френски туристи, като ръстът им спрямо същия период на 2020 г. е около 90%.

 

При огромен интерес бе открито и най-голямото есенно туристическо изложение UITM в Киев, Украйна. Събитието се провежда от 1993 г., като от 2007 г. България участва в борсата ежегодно.

На UITМ 2021 страната ни се представя с информационен щанд с увеличена площ от 54 кв.м. Освен Министерство на туризма като основен организатор на българския щанд, участие вземат и две туроператорски фирми. Още в първия ден на изложението българският щанд бе награден за най-креативен дизайн.

На традиционното изложение продължава рекламата на България на украинския пазар като привлекателна туристическа дестинация и място за целогодишен отдих, а акцентът на българското участие тази есен е “ски-ваканция в България” и “Новогодишни програми”.

Представянето ни на това международно туристическо изложение спомага за популяризирането на новостите в българското туристическо предлагане и за укрепване позициите на България като туристическа дестинация на пазар Украйна, като основното търсене от украинските туристи е към лятна и зимна почивка, балнеолечение и културно-познавателни пътувания.

Украйна е генериращ пазар за България, като за периода от януари до средата на септември 2021 г. пренощувалите украински туристи в места за настаняване у нас са над 100 000, а увеличението им спрямо същия период на 2020 г. е над 2 пъти.

Политиката на българското правителство през последните години е насочена именно към създаване на благоприятни условия, за да може туристическият бизнес да намери адекватните пазарни подходи и да отговори на очакванията на потребителите. Очакваме и големите туроператорски фирми, които осъществяват предлагането на украинския пазар, да намерят подходящи механизми за разширяване на предлагането и офериране на пълната гама възможности, които предоставя нашата страна.