На 23 октомври 2020 г. се състоя Церемония по награждаване на победителите в конкурса на Съвета по иновации към Българската търговско-промишлена палата за „Най-успешна иновативна фирма за 2019 г.“
Първо място бе присъдено на фирмата „SHIMANI Smart Skincare“.
„SHIMANI Smart Skincare“ е дермокозметика от ново поколение, която е създадена съвместно с български учени, разработили и продукти за НАСА. Иновативната формула съдържа желязо. Този продукт е пръв на световния козметичен пазар.
Уникалната формула е резултат на повече от 3 години научноизследователска дейност. Продуктите са създадени с много любов и всеотдайност.
При стареенето на кожата, в резултат на външни и вътрешни стресови фактори, се образуват свободни радикали – пероксидни йони, които атакуват колагеновите вериги и ги окисляват. Това допринася за образуването на напречни мостове между колагеновите влакна и в резултат - свиване на колагеновата мрежа. Много голяма част от хидратиращи вещества като гликозоаминогликаните биват изтласкани от колагеновата мрежа и започва образуването на бръчки. Веднъж образувани, тези мостове между колагеновите вериги много трудно, даже невъзможно, могат да бъдат разрушени и структурата на колагена възстановена.
„SHIMANI Smart Skincare“ предлага използването на 3-валентно желязо като буфер, който застава между колагеновите вериги. Патентованият „Chelate Repair Complex“ прониква между влакната от колаген на кожата и предотвратява тяхното слепване, т.е образуването на бръчки.
От всичките съединения на желязото, единствено 3-валентното желязо има способността да се свръзва с колагена. Установено е, че тялото (в частност кожата) трудно усвоява минералните съединения. Затова е много важно минералите да са в хелатна форма. Това е формата, която се разпознава от организма и се усвоява от него. За да бъдат ефективни продуктите, екипът на „SHIMANI“ превръща 3-валентното желязо във високо ефективен хелатен комплекс. Под хелат се разбира комплексно съединение на метален йон с органична молекула.
Продуктите на „SHIMANI“ не съдържат парабени, силикони, алергени, петролни деривати, ГМО и изкуствени оцветители. Те съчетават по уникален начин природата и науката. Веган са и не са тествани върху животни.
Другият интересен факт за крема на „SHIMANI“ е, че е виолетов. Това се дължи изцяло на микса от използваните съставки.
Целта на екипа е да направи „SHIMANI“ глобален бранд, тъй като продуктът е на световно ниво.
Снимков и видео материал: Мирослав Гайдошик.
Линк към сайта на БТТП: https://www.bcci.bg/news/17527








